Tuesday, June 29, 2010

~Kesedihan datang tanpa diundang~


"umairah..!! bangun..!! bangun sekarang juga.!!!, cari buku akak..!! xdapat cari, jangan harap nak tido..!!!!"
"mane kite tau, kite letak kat atas kerusi tadi."
"BANGUN AKAK CAKAP.!!! GEt up NOW.!!!!!!!"

umairah pun bgn dan mule mencari mane buku2 dalam beg yg die keluarkn pagi tadi..
dalam keadaan mamai dia mule mencari.. maklumlah dah pukul 12 tgah malam..~

"Nabilah,sini jap..!!" along panggil.

@#@#@#@#@#@#@#---------------------------->...............

setelah hampir 1/2 jam dibasuh dan diceramah oleh along, aku kembali semula ke bilik dan menyuruh adikku tidur semula..

aku menangis.. aku sedih.. 

aku MARAH sgt2..  
aku marah dengan abgku kerana memarahiku, 
aku marah kerana adikku menghilangkn bukuku dan kerana membuat aku dimarahi oleh abgku..!!!
tapi aku cube melawan.. itu semua hasutan syaitan.. aku xmau kalah dengan syaitan!!!
aku cube untuk pujuk hatiku yg membara..!!

aku kuatkan hati ini.. ingat kembali kepada Allah...
Kalau Nabi Muhammad boleh bersabar dan berlembut dengan kaum kafir, kenapa tidak aku?

"sabar Nabilah... mungkin Allah nak uji kau.. mungkin Allah nak ampuni dosa2 kau...SABAR.."
aku pujuk diriku dengan ayat sebegini...

Aku tahu, salah aku.. sebab  kejut adikku tengah2 malam untuk perkara2 remeh temeh...
tapi aku sangat marah sebab die hilangkn buku yg sgt2 IMPORTANT dan SIR...!!!

TAPI
Aku tahu, sebagai seorg kakak, aku tak patut buat mcm tu..

"Akak minta maaf umairah... akak hilang control.. tak dapat nak kawal emosi... 
I'm very sory about tonight" (T_T)
 

Aku berazam;
1. Akan berkelakuan baik dan sopan kepada adikku 
2. Akan membuang semua sifat2 buruk yg ada pada diriku
3. Akan menjadi contoh terbaik buat adikku
4. Akan mentarbiah diriku serta adikku dengan baik 






Ya Allah,
Perkenankanlah doaku ini...
Sesungguhnye aku insan yg jahil lg hina dan lemah..
~Sentiasa memerlukan pertolonganMu~

 ~Menuju Pemantapan diri & Pentarbiahan Masyarakat~

1 comment:

  1. ~kadang2 kite buat silap.. ape yg penting kite sedar akan kesilapan kite sebelum terlambat~

    ReplyDelete