Tuesday, June 29, 2010

tawaran belajar

salam...

hmm... semalam waktu nak g round blok kawasan rumah, aku dapat surat tawaran sambung degree kat Kolej Universiti Insaniah Kedah (KUIN) dalam jurusan Ijazah sarjana muda teknologi maklumat(multimedia).. 

tp sygnye aku terpaksa tolak.. Umi, Abah, Along n akak naqibah aku cakap xyah masuk situ.. aku sedih... 

Ntah la, aku rasa dalam sudut hatiku, aku nak masuk situ.. sebab silibusnye sangat2 bagus.. bukan sahaja menekankan akademik, tapi rohani sekali..

aku dapat belajar bahasa arab,dapat buat benda2 yg aku nak..

semalaman aku kurungkan diri dalam bilik...
aku xboleh kawal emosi..
aku sedih sgt2..
rasa macam pendapat aku xdihargai..

aku rasa macam nak cakap
"ini hidup nabilah.. suka hati nabilah la nak pilih u mane.."

tapi aku xsanggup.. sebab aku tahu pilihan umi adalah terbaik untukku..

KUIN; 
selamat tinggal.. aku pasrah..
mungkin antara kita tiada jodoh...

jika aku diberi pilihan oleh familyku, akan ku pilih...
KUIN...

Tapi; Allah lebih mengetahui drpdku..
Aku pasrah.. Aku redha..

mungkin ini yg terbaik untukku...

~kadang2 ape yg kite rasa baik untuk kita adalah tidak disukai oleh Allah; kadang2 ape yg kite tak suke tu la ygg terbaik di sisi Allah~

Aku tak akan biar benda seremeh ni melemahkan ku..
walau di mana aku berada, akan ku terus melakar nama di jalan dakwah ini..

Janjiku buat sang pencipta


 

No comments:

Post a Comment