Sunday, June 24, 2012

Fyp..Fyp..Fyp..

Assalamualaikum...


Hari ini tibe-tibe aku terasa nak update blog.. Hati ini terasa ingin berbicara dan menangis kerana Allah... (T_T)

Dalam masa seminggu yang lepas sampai hari ini, aku rasa 'disaster and uncontrolled' betul.. tidur memang tunggang langgang... rasa macam nak collapsed jer.. cume, tunggu masa..


Projek banyak sangat yang memerlukan ku untuk mengorbankan masa tidur dan juga masa untuk PMH..



Fyp ku pula bermasalah.. kami terpaksa tukar tajuk an siapkan dalam masa 2 hari.. Memang bahang FYP tu amat-amat terasa.. tapi, Alhamdulillah.. Allah kurniakan aku ketenangan dalam melaksanakan FYP yang memang tunggang terbalik ni...


Aku bersyukur sangat2 kerana sahabat dalam PMH amat memahami dan ahli group FYP ku amat memahami tanggungjawab aku yang bukan hanya sebagai Pelajar, tapi juga T.P.2 PMH..


Betullah firman Allah dalam Surah Muhammad, Ayat 7:


“Wahai orang-orang yang beriman, sekiranya kamu membantu agama Allah.. Nescaya Allah akan membantu kamu dan meneguhkan kedudukan kamu.”


Aku YAKIN akan janji Allah pada hambaNya.. Aku tahu, Allah xkan bagi apa yang aku nak, tapi Dia akan bagi apa yang aku perlu.. Terima kasih Ya Allah.. Semoga Engkau sentiasa merahmati perjalanan hidupku ini agar tidak tersasar..


Allah tidak akan membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya
-al-baqarah : 286-


Aku tak cukup kuat untuk hadapi semua ni, Aku hanyalah insan yang lemah, serba kekurangan dan penuh keburukan.. berhadapan dengan FYP ni telah membuatku rasa ingin menangis dan terus menangis.. sehingga aku menjadi penat untuk menangis..






Life was/is NEVER easy.. its the path of our prophet, so, i must endure it. coz, if i don't, i will never understand the meaning of life..


i will accept it evnthough i will face hardship and emotional breakdown as it is a part of growing up and becoming matured, also STRONG...




I dont have to be strong.. but i have to STAY STRONG until the end..


Ramai sahabat-sahabat yang sentiasa mendoakan ku.. sentiasa mesej kata-kata yang memberi semangat.. 


So, I HAVE TO STAY STRONG no matter what happens.. 


BECAUSE...






Yes.. Allah is always besides me and guide me all the way... He gave me great friends and a strong heart...


Come on Nabilah!! Strivee for success.. !!


May Allah guide me all the way to complete this FYP once and for all...!!!!


Allahurabbi,,,, I am thankful for being a Muslim... Do You?? ^_^

No comments:

Post a Comment