Friday, June 29, 2012

Andai Aku Bisa..





Ummu Ahmed... Ini lah gelaran yang dikehandaki oleh isteri presiden Mesir yang baru, Najla Mahmud..


Beliau menolak untuk digelar sebagai "First Lady of Egypt" tetapi lebih selesa digelar denagn nama "Ummu Ahmed" yang membawa maksud ibu kepada Ahmed (Anak tertuanya).. Allahurabbi..


Beliau turut berkata, 


"Dan jika sekarang saya harus mempunyai gelaran, maka biarkanlah saya menjadi 'pelayan pertama mesir'. Kita semua adalah satu, untuk kemajuan negeri tercinta.."


Andai aku ditaklifkan sebagai isteri perdana menteri, Adakah aku mampu untuk mengeluarkan kata-kata sebegitu??




"Saya tidak akan mengkhianati kalian.."


"Saya akan melakukan yang terbaik untuk memenuhi janji yang saya buat. Saya tidak memiliki hak apa pun, saya hanya memiliki tanggungjawab yang saya harus penuhi.. Rakyatku, silalah membantu saya selama saya adil dan mentaati Allah S.W.T.."


"Jika saya tidak mentaati Allah dan gagal untuk memenuhi janji-janji, jangan patuhi saya.."


"Saya akan menjadi presiden untuk semua orang Mesir, orang-orang di dalam dan di luar negeri. Rakyat merupakan sumber dari semua kekuatan, dan sudah waktunya bagi persatuan untuk membangun negeri kami dan mencapai tujuan revolusi," 

"Bersama, orang Mesir akan menciptakan masa depan yang lebih baik dan cerah bagi bangsa ini." 



Seandainya aku ingin mencari suami, akan ku katakan pada diriku..


"Biar dia HEBAT di mataku, tapi BIASA-BIASA di mata dunia.."


Aku ingin jadi seperti Khadijah, isteri nabi.. yang membantu Baginda saat tiada orang di sisi Baginda..


Andai Aku Bisa...

2 comments:

  1. insyaALLAH, anda pasti bisa ;)

    ReplyDelete
  2. Allah itu Maha Adil.. Pasti Dia tahu apa yg terbaik buat saya.. tq nad.. luv u.. ^_^

    ReplyDelete